דרכי טיפול בצלקות אקנה

צלקות אקנה הן ללא ספק אלמנטים שיכולים להשפיע על מראה העור כולו, ולגרום לחוסר בטחון או למצוקה בקרב נשים רבות המתמודדות עם מצבים אלה. למרבה המזל, בשנים האחרונות פותחו טיפולים חדשניים, מבוססי לייזר וגלי רדיו, אשר יכולים לשפר משמעותית את מראה הצלקות ולספק תוצאות מצוינות, מבלי שנידרש לפעולות כירורגיות קשות ומורכבות או לזמן החלמה ארוך.

טיפול בצלקות אקנה

כיום ישנן דרכים רבות לטיפול בצלקות אקנה, כאשר הבולטת שבהן היא הלייזר הפרקציונאלי (פרקסל). מדובר בפילינג אשר מעביר אנרגיה לעור באופן מחולק, בצורה של נקודות מיקרוסקופיות. הלייזר "פוגע" בעור, וכך למעשה מעודד אותו להתחדש וליצור רקמות בריאות ואסתטיות יותר. הקרן הנשלחת אל העור מתחלקת כך שבין כל נקודה שבה פוגע הלייזר ויוצר "נזק", ישנה רקמה בריאה, אשר מסייעת להאיץ את תהליך הריפוי ומפחיתה את הסיכון לתופעות לוואי. במקביל, ניתן לשלוט על עומק חדירת קרני הלייזר לעור, כך שהפגיעה הנוצרת כתוצאה מהטיפול היא מדודה ומתונה יותר. באופן זה, ניתן לבצע טיפול יעיל וממוקד בצלקות אקנה, אשר מתאפיין בהחלמה מהירה יותר בהשוואה לפילינג כללי. 
את הטיפול ניתן לבצע באמצעות מגוון של מכשירים חדשניים, אשר עושים שימוש בטכנולוגיה ה"מחולקת". המכשירים נבדלים ביניהם בעומק ובעוצמה של הקרניים אשר פוגעות בעור, וכמו כן בטכנולוגיה עצמה:

• Fractional RF – גלי רדיו המיועדים בעיקר לפילינג קל.
• Pixel Erbium – לייזר המיועד לפילינג בינוני.
• Pixel C02 – לייזר המיועד לפילינג עמוק.

בסניפי רשת מכבי אסתטיקה קיימים כל סוגי המכשירים, כמו גם השיטות השונות לטיפול הפרקסל, כאשר הרופא המטפל הוא זה המחליט על הטכנולוגיה המתאימה ביותר עבור כל מטופלת ומטופלת, בהתאם למצב הספציפי שלה ולמטרות הטיפול.

ההכנה לטיפול בצלקות אקנה

טיפול הפרקסל אינו דורש הכנה מיוחדת, פרט למריחה של משחת "אמלה" לאלחוש, על מנת למזער את אי הנוחות שתיתכן במהלך הטיפול עצמו.

למה ניתן לצפות במהלך הטיפול בצלקות ומיד לאחריו?

ביום הטיפול, המטפלת תלווה אתכן לחדר הטיפולים ותסייע לכן להתמקם. לאחר הסבר קצר ווידוא שהעור מאולחש, המטפלת תתחיל בטיפול עצמו. בשלב זה, אתן עשויות לחוש תחושה של חום ועקצוצים. הטיפול אורך כ-20 דקות בלבד, ומיד לאחריו, המטפלת תניח על העור שלכן רטיות קרות למשך 20 דקות נוספות ותסביר לכן כיצד יש להתנהל בבית בימים הראשונים שלאחר הטיפול. כאשר מתבצע פילינג קל, החזרה לשגרה היא מידית. עם זאת, כדאי לדעת כי לאחר הטיפול, העור יהפוך לאדום למשך שעה ועד שעתיים, וכיומיים-שלושה לאחר הטיפול, יווצרו באזור המטופל גלדים מיקרוסקופיים, אשר ינשרו לבד לאחר חמישה ועד שבעה ימים. בפילינג בינוני, תיתכן תחושת יובש וצריבה בעור למשך יום-יומיים, שבמהלכם יהפוך העור מאדום לחום, ובהמשך יווצרו גלדים אשר ינשרו לאחר כשבוע. בפילינג עמוק יתרחש תהליך זהה, אלא שהוא עשוי לארוך עד כשבועיים.
על מנת ליהנות מתוצאות טובות וניכרות, יש לבצע סדרה של טיפולים, בהתאם להמלצת הרופא המטפל, בהפרשים של חודש בין טיפול לטיפול. השיפור בעור יתבטא באופן מידי ויהפוך לניכר ומשמעותי יותר מטיפול לטיפול.

לייעוץ ופרטים נוספים

אנא פנו אלינו ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם

האם הטיפול בצלקות אקנה כרוך בסיכונים?

את הטיפול ניתן לבצע החל מגיל 18 בכל סוגי העור – ובכלל זה עור כהה. הטיפול מיועד לנשים ולגברים אשר סובלים מצלקות אקנה או צלקות אחרות. הטיפול אינו מתאים לאנשים אשר נעזרים בקוצב לב, למטופלים שעברו תאונה או טיפול כירורגי שהותירו אותם עם צלקות קשות, למטופלים הסובלים מאקנה פעיל, וכמו כן לאנשים שבגופם קיימים שתלים העשויים פלטינות או מתכות. במטופלים שיכולים להתאים לטיפול לא נצפו תופעות לוואי או סיכונים משמעותיים, אך יחד עם זאת, חשוב להבין כי טיפול מסוג זה, הנשען על טכנולוגיה שמחממת את העור, עלול לגרום לתופעות לוואי כמו כאב ואודם מקומי, נפיחות אזורית קלה, תחושת צריבה בעור, גרד מקומי, כוויה בדרגה ראשונה (תופעה המתרחשת לעיתים רחוקות), שינויים בפיגמנטציה של העור (לרוב אלה נעלמים בתוך מספר חודשים), דלקת עור מקומית (נדיר) וצלקת מקומית (נדיר). ברשת מכבי אסתטיקה, בטיחות המטופלים והרווחה שלהם נמצאת מעל לכל. הטיפול מתבצע על ידי צוות מיומן ומקצועי, בהתאם לפרוטוקולים של גישת ד"ר אלמן, ולאחר התאמה אישית של הטיפול לכל מטופל או מטופלת – עניין אשר מסייע במזעור הסכנות ותופעות הלוואי הללו.

הרופאים והצוות

אצלנו במרפאות יקבלו את פניכם אנשי מקצוע מיומנים, לרבות רופאים ורופאות, אחיות, מטפלות וצוות אדמיניסטרטיבי, אשר ילוו אתכם לאורך כל הטיפול ולאחריו ויעניקו לכם תחושת ביטחון ותמיכה. אנו שמים דגש מיוחד על המקצועיות ואיכות הטיפול, וגם על שירות אישי ואדיב באווירה נעימה ומזמינה.

Dr. Monica Elman

ד"ר מוניקה אלמן

ד"ר מוניקה אלמן, רופאה דרמטולוגית בעלת שם עולמי, אוהבת אנשים, מחקר וטכנולוגיה. אהבות אלה הובילו אותה לעיסוקה בתחום רפואת עור, ומזה שני עשורים היא מובילה מחקרים פורצי דרך בעולם.
Dr. Vicky Tushia

ד"ר ויקי תושיה

ד"ר ויקי תושיה בעלת רישיון לעסוק ברפואת שיניים משנת 1991. היא עוסקת ברפואה אסתטית למעלה מעשר שנים, עברה השתלמויות רבות בארץ ובחו"ל ובעלת נסיון עצום בתחום ההזרקות ועיצוב הפנים.

ד"ר רפאל יולזרי

תואר ראשון במדעי החיים ,בהצטיינות, אוניברסיטת בן גוריון. לימודי רפואה במסלול ה-4 שנתי  הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי , אוניברסיטת בר אילן.

ד"ר אלכסנדר שליאחוב

רופא מתמחה לרפואה פנימית, בית חולים קפלן. במחלקה פנימית מטפלים במקרים הזקוקים לאשפוז מכל הקשת של הרפואה הפנימית עם דגש על פעילות אקדמית, הכשרת סטודנטים לרפואה ורופאים בשלבים הש

ד"ר עידן טימור

רופא מומחה בתחום האסתטיקה, עם רקע כירורגי, עבר התמחות והתמקצעות ארוכה אצל ד"ר אלמן, היום חלק מהסגל הרפואי בכל מרפאות הרשת

ד"ר שרון פינצי

מומחית לדרמטולוגיה – רפואת עור ומין. בעלת ידע מעמיק בתחום רפואת העריה והנרתיק וניסיון טיפולי רב במחלות העור השונות על כל שלביהן.

ד"ר הדר רשף

מומחית ברפואת משפחה משנת 2019, עם הסמכה באסתטיקה והתמקצעות בנושאי חומרי מילוי, טוקסינים, ביוסטימולטורים, חוטים, PRP, לייזר וטכנולוגיות שונות.

טיפול בצלקות אקנה ובקמטים

בשנים האחרונות פותחו טיפולים חדשים, מבוססי לייזר וגלי רדיו, אשר מבטיחים לכל הסובלים מקמטים ומצלקות טיפול בטוח ויעיל, עם תוצאות מצוינות וזמן החלמה מהיר וכמובן, מיעוט תופעות לוואי וזמן בית

פרקסל (לייזר פרקציונאלי) – הטיפול החדש בצלקות אקנה וקמטים

זהו למעשה פילינג, המתבצע בשיטה שבה מועברת האנרגיה באופן מחולק, בצורה של נקודות מיקרוסקופיות.

הקרן מחולקת כך שבין כל נקודת "נזק" ישנה רקמה בריאה כמאגר. מאחר שהנקודות המטופלות מוקפות בעור "בריא", תהליך הריפוי מהיר יותר והסיכון של תופעות לוואי נמוך מאוד.

חידוש זה של חלוקת הקרניים מאפשר לבצע טיפול ממוקד ויעיל, עם יכולת החלמה מהירה יותר לעומת פילינג כללי של העור. בנקודות הטיפול קיים אפקט חזק יותר ברקמה, ובמקביל קיימת יכולת בקרה ושליטה על עומק חדירת הקרניים, הכווייה המכוונת מדודה וקיים פחות חימום.

קיימים סוגים שונים של מכשירים מהדור החדש, המשתמשים בשיטה חדישה זו של "טכנולוגיה מחולקת". המכשירים נבדלים ביניהם בטכנולוגיה שבה הם פועלים (גלי רדיו, לייזר), בעומק ובעצמה של הקרניים. ההחלטה באיזה מכשיר לבחור ולאיזו מטרה נשארת של הרופא בלבד.

פרקסל – השיטות הקיימות

Fracional RF – שיטה המשתמשת בגלי רדיו. מיועדת לפילינג קל.

Pixel Erbium – לייזר המיועד לפילינג בינוני.

Pixel CO2 – לייזר המיועד לפילינג עמוק.

באמצעות הלייזר הפרקציונאלי ניתן לחדור לשכבות בעומקים שונים של העור, עם סיכון נמוך וזמן החלמה מינימלי.

במרפאותינו תוכלו למצוא את כל המכשירים והשיטות לטיפול הפרקסל. מגוון רחב זה של מכשירים, בשילוב עם המומחיות והניסיון הרב בתחום הרפואה האסתטית, הופכים את רשת למובילה בתחומה.

למי מתאים הטיפול?

***חשוב לציין כי אין טיפול בזמן אקנה פעיל!****

לכל הסובלים מצלקות אקנה וצלקות אחרות, קמטים וקמטוטים החל מגיל 18 לכל סוגי העור, כולל עור כהה.

הטיפול אינו מתאים

לבעלי קוצב לב , מטופלים שעברו תאונה או טיפול כירורגי עם צלקות קשות ואשר הושתלו בגופם שתלים מפלטינות או מתכות.

מה מרגישים בזמן הטיפול בצלקות?

הטיפול מתבצע תחת אלחוש על-ידי משחה מסוג אמלה, ומלווה בתחושת חום של העור בדרגות שונות ובעקצוצים. משך הטיפול כ-20 דקות.

מה תהליך הריפוי לאחר טיפול הפרקסל?

אחרי פילינג קל – העור יהיה אדום למשך שעה עד שעתיים. יומיים שלושה לאחר הטיפול ייווצרו באזור המטופל גלדים יבשים מיקרוסקופיים, שייעלמו לאחר 5-7 ימים. החזרה לשגרה מידית.
כשמדובר בפילינג בינוני, תהיה תחושה של יובש וצריבה למשך יום-יומיים, שבמהלכם יהפוך העור מאדום לחום, ייווצרו גלדים שיתקלפו לאחר שבוע. הטיפול מתאים לנשים ולגברים וניתן לצאת לעבודה, כשלנשים יש פריבילגיה להשתמש במייק-אפ לפי הצורך.
גם אחרי פילינג עמוק יופיעו אותן תופעות כמו אחרי פילינג בינוני, אלא שכל שלב ייקח מעט יותר זמן, כשתהליך ההחלמה כולו אורך כשבועיים.

כמה טיפולים נחוצים לטיפול בצלקות אקנה?

הטיפול אינו חד-פעמי ונדרשת סדרה של טיפולים להשגת תוצאה טובה. יש לזכור, שכמו בכל טיפול רפואי, התגובה היא אינדיבידואלית. כל טיפול נוסף יעלה את הסיכוי להטבה. ההמלצה היא לבצע שניים-שלושה טיפולים בהפרשים של לפחות חודש בין טיפול לטיפול.

מתי צפוי לראות את התוצאות?

היתרון הגדול של הטיפולים החדשים הוא שהם מתייחסים לכל שכבות העור בבת אחת.
הטיפול מבצע קילוף נקודתי של האפידרמיס (שכבת העור העליונה), ומשיג הפחתה כתמים חומים, ובמקביל מחמם בצורה יעילה את הדרמיס (השכבה העמוקה של העור) וגורם בכך לפירוק הקולגן הישן, הצלקתי, ולבנייה של קולגן חדש איכותי וגמיש. השיפור בעור מתבטא מידית.

טיפול בצלקות אקנה

תופעות לוואי אפשריות

בטיפולים אלו לא נצפו עד כה תופעות לוואי.
יחד עם זאת, חימום של העור ותת-העור עלול לגרום לתופעות הבאות:
• כאב מקומי באזור הטיפול – כתוצאה מלחץ הידית, או בגלל החום שעל פני הגוף.
• אודם מקומי.
• נפיחות אזורית קלה.
• צריבה בעור.
• גרד מקומי.
• כווייה בדרגה ראשונה (לעתים מאוד רחוקות – בדרגה גבוהה יותר).
• שינויים פיגמנטריים (אם קורה, אז בדרך-כלל נעלמים תוך כמה חודשים).
• דלקת עור מקומית (נדיר).
• צלקת מקומית (נדיר).

ד"ר מוניקה אלמן היא דרמטולוגית בעלת שם עולמי, אשר משלבת בין רפואת עור לשמה עם טיפולים אסתטיים, המותאמים לדרישות הקהל הרחב. ד"ר מוניקה אלמן היא בעלת רשת מרפאות ד"ר אלמן הפועלת בתחום רפואת העור והאסתטיקה למעלה מ-15 שנים, ושותפה במחקר ובפיתוח טכנולוגיות מתקדמות